(PantherMedia/Scanpix)
Jaga:     
Elud, inimesed

6 nõuannet, kuidas üksildustundest välja murda

Õnnelike inimeste romantilisi fotosid kuvatakse meie sotsiaalmeedias iga hetk. Uuringute kohaselt võib selliste piltide regulaarne nägemine omada negatiivset mõju vaimsele tervisele ning viia üksildustundeni.

On oluline üksildustunne ära tunda ning suhtuda sellesse tõsiselt, isegi, kui seda reeglina peetakse lihtsaks tundeks. Tõde on, et üksildusel on meie vaimsele tervisele suur mõju ning selle üheks tagajärjeks võib koguni olla varajane surm. Uuringud on näidanud, et üksilduse risk südame tervisele ja sotsiaalne isolatsioon on võrdne suure ülekaalulisusega kaasneva südametervise riskiga. Kuidas siis üksildusest jagu saada?

1.       Jaga oma muret terapeudiga

Kui sinu praeguse ja soovitava sotsiaalse elu vahel on vastuolu, võib küsimus olla lihtsalt vaatenurgas. Vahel aitab, kui arutada asja erapooletu inimesega, olgu selleks siis nõustaja või terapeut. Teise inimesega vestlemine võib aidata tuua selgust, mõista, mida tegelikult otsid suhetest. Enese mõistmine on esimene samm aru saamaks, millised on su ootused tegelikult.

2.       Lemmikloom võib tõsta tuju

Lemmikloom võib aidata üksindust leevendada, pakkudes sotsiaalset tuge ja seltsi. Ära alahinda inimese ja looma vahelist sidet. Lemmikloomateraapia on hinnatud praktika, pannes paari inimese koolitatud loomaga, võib paraneda nii vaimne tervis kui sotsiaalne suutlikkus.

3.       Otsi uusi hobisid ja tegevusi

Olgu selleks aiandus, vabatahtlik tegevus valdkonnas, millesse suhtud kirega, sport või mistahes muu tegevus, mis aitab sind lõdvestuda ja omandada uusi oskusi. See parandab su enesehinnangut ja aitab ravida üksildustunnet. Valesid valikuid siin pole. Lihtsalt kuula ennast ja uuri uusi võimalusi.

4.       Hooldekodusse vabatahtlikuks

Eakad täiskasvanud on statistilises suurimas üksildusriskis. Kui osaled vabatahtlikuna hooldeasutuse töös, on see äärmiselt suur panus eakate abituse ja üksilduse vähendamiseks. See positiivsus ja inimlik side võib olla ka nakkav.

5.       Veendu, et sul pole depressioon

Ka depressiooni sümptomid  võivad põhjustada tajuhäireid ning imiteerida üksildustunnet. On väga oluline teha kindlaks, et sinu üksildustunde põhjuseks pole depressioon ja vastupidi. Ära karda sellest vestelda oma arstiga, kui arvad, et depressioon võib olla sinu kurvastuse põhjuseks.

6.       Hoia eemale sotsiaalmeediast

Kui tunned, et sinu üksildustunnet põhjustavad teiste inimeste fotod ja postitused sotsiaalmeedias nende pilvitust elust, logi end välja ja tõmba hinge. Paus sotsiaalmeediast võib tuua sulle selguse ja anda sulle aega mõelda välja, mida sa tegelikult elult ja suhetelt ootad.  Samuti võid üles leida tänulikkuse suhete eest, mis sul juba olemas on.

Allikas: Healthline.com

0 kommentaari

Loe ka neid lugusid