(PantherMedia/Scanpix)
Jaga:     
Tervis Pluss

Kaheksa olulist asja, millega saad toetada oma depressioonis lähedast

Kui oled suhtes inimesega, kes kannatab depressiooni all, suudad kindlasti mõista, kui raske on koorem, mida ta iga päev kandma peab. Milline on parim viis depressioonis oleva kaaslase toetamiseks ning kuidas innustada neid ravi otsima? Terapeudid on toonud välja kaheksa olulist asja, millega sina saaksid oma lähedast toetada.

1.       Kohanda oma ootusi

Depressioonis olles on ka kõigest hommikune voodist tõusmine ületamatuks raskuseks. Proovi mõista, et su kaaslase energiatase on nullilähedane ning anna talle rahu, kui ta ei näi olevat vähimalgi määral huvitatud igapäevastest kodustest asjadest. Kui sa pole ise depressioonis olnud, võib sellist motivatsioonipuudust olla keeruline mõista. Kriitika ainult süvendab abitust ja masendust, mitte ei motiveeri tegutsema. Depressioonist välja tulemine võib võtta palju aega ning sammud paremuse poole võivad olla väga väikesed. Suuna oma energia pigem kaaslase toetuseks. Pead olema kannatlik.

2.       Ära pea loengut, kuidas end paremini tunda. Lihtsalt kuula.

Oled kindlasti valmis mägesid liigutama oma kaaslase heaks, kuid sul pole võimalik lihtsal moel seda probleemi lahendada. Saad olla turvaline sadam, mis on alati olemas, mis ka ei juhtuks. Üks kõige tänuväärsemaid tegevusi on lihtsalt kuulamine. Küsi, kuidas ta ennast tunneb või millest ta on mõelnud, ning kuula, ilma kommenteerimata ja hinnangut andmata. Ole kannatlik, kui ta ei taha oma tunnetesse sügavuti minna ning ära sunni teda avameelsusele. Üks peamiseid depressiooni sümptomeid on vähenenud energia, sellepärast võib oma mõtete sõnadesse panemine nõuda nii aega kui pingutust. Kui su kaaslasel siiski õnnestub pisut end välja elada, on see üksi juba väärtuslik harjutus. Proovi vältida nõuandeid, kui neis sinult just ei küsita ning ole lihtsalt empaatiline.

3.       Minge välja

Loodus ei asenda depressiooniravi, kuis väike tiir pargis või jalutuskäik looduses võib parandada meeleolu. Eriti hea, kui paistab päike, kuna ka D-vitamiini puudust seostatakse depressiooniga. Tõenäoliselt tabab sinu ettepanekut jalutada teatud vastupanu, seega ole kannatlik.

4.       Aita leida terapeuti

Võid olla hea kuulaja, kuid sa ei suuda siiski pakkuda professionaalset abi. Kvalifitseeritud terapeut on asendamatu, kuid depressiooni all kannatajale võib abi otsimine olla ülejõu käiv.  Siin saad aidata sina – otsi välja paari professionaali kontaktid ning jaga neid oma kaaslasega. Võid aidata kokku leppida kohtumise ning innustada partnerit sinna minema.  Ning siis eemaldu – teraapia on juba ainuüksi tema asi.

5.       Valmista maitsvaid toite

Depressiooni võib süvendada ka ebapiisav või halb toitumine. Kanna hoolt, et teie söögilaual oleksid värskest toorainest valmistatud toitaineterikkad road. Õige toit on hea tervise alus. Samuti võtad toitu valmistades ära veel ühe kohustuse oma kaaslase õlgadelt ning ta tajub sinu toetust.

6.       Suhtu depressiooni täie tõsidusega

Paraku suhtub ühiskond vaimsetesse haigustesse, nagu depressioon, erinevalt, kui füüsilistesse terviseprobleemidesse, pidades neid sageli nõrkuse tunnusteks ning eeldades, et neist väljatulemine on tahtejõu küsimus. Vaimsed terviseprobleemid võivad olla sama hävitavad kui vähk ning haige pole selles põrmugi rohkem ise süüdi kui mistahes muu haiguse puhul. Suhtu depressiooni nagu viirusesse, mille su kaaslane on kusagilt üles korjanud ning tegutsege koos selle tekkepõhjuste ja sümptomite vastu võideldes.

7.       Unistage ja planeerige ühiseid tegevusi

Anna oma partnerile võimalus millestki unistada ja midagi oodata. Laske fantaasia lendu ja mõelge kohtadest, mida tahaksite külastada, asjadest, mida tahaksite kodu jaoks osta. Peaasi, et need plaanid oleksid võimalikult reaalsed, isegi, kui te neid lõpuks ellu ei viigi. Lõpptulemus pole nii tähtis, oluline on just vaimne harjutus, mis viib masendusest positiivsete mõteteni. 

8.       Hoolitse kõigepealt iseenda eest

Depressioonis oleva inimese eest hoolitsemine võib olla kurnav. Sellepärast on väga tähtis, et seaksid enese vajadused esimesele kohale ning teeksid asju, mis hoiavad sind ennast vaimses vormis, olgu selleks siis korvpall sõpradega või juuksurikülastus. Need regulaarsed enese eest hoolitsused mõjutavad positiivselt ka sinu kaaslast. Sa ei saa kellegi eest hoolt kanda, kui oled ise energiast tühjaks tõmmatud. Lisaks oma depressioonile võib su kaaslane end vastutavana tunda ka sinu eest ja teie suhte eest. Nähes, et sinul on asjad hästi, on su kaaslasel üks probleem vähem, mille pärast muretseda.

Allikas: Huffingtonpost.com

0 kommentaari

Loe ka neid lugusid