(PantherMedia / Scanpix)
Jaga:     
Tervis

Kuidas edukalt kaalu langetada ja seejärel säilitada (4)

Väga lihtsad muudatused, millega saad alustada juba täna, et edukalt kaalu langetada:

1) Tarbi vähem rasvast liha

Kui sea- ja veiseliha kuulub Su põhitoitude loetellu, aitab rasvase liha eemaldamine teha tervislikemaid toiduvalikuid. Ehita oma toidukorrad üles kala ja kanaliha ümber ning punasest lihast eelista vähemrasvaseid tooteid.

2) Väldi praetud toite

Grilli, küpseta, rösti, hauta, keeda või auruta oma toitu. See tähendab ka rämpstoitude, nagu friikartulid ja kartulikrõpsud, vähendamist toidusedelis.

3) Alusta supi või salatiga

Alustades õhtusööki supi või salatiga, vähendad oma näljatunnet, mis aitab portsjonisuurusi kontrolli all hoida ja ennetab ülesöömist.

4) Väldi koolajooke

Koolajoogid on energiarikkad, kuid tegemist on tühjade kaloritega. Koolajoogid võivad Su päevase vajaliku energiakoguse ära raisata.

5) Joo vett

Püüa päevas juua 5 klaasi vett. Isegi kui Sa ei saavuta eesmärki, tarbid rohkem vett kui tavaliselt. 

Kui oled ülekaaluline, võib 7-10% kaalukaotus parandada probleeme, mis on seotud ülekaaluga (nt. kõrge vererõhk ja diabeet).Aeglane ja püsiv kaalukaotus 0,5 – 1 kg nädalas on ohutuim viis kaalus alla võtmiseks.Liiga kiire kaalukaotus võib põhjustada pigem lihasmassi kui rasvkoe kaotamist. See tõstab ka teiste probleemide tekkimise tõenäosust, nagu sapikivid ja alatoitumus.

Pikaajaliste muudatuste tegemine toitumise ja kehalise aktiivsuse harjumustes on ainus moodus kaalu langetamiseks ja hoidmiseks.Kui üritad kaalu kaotada või hoida, pead eelkõige toitumisharjumusi parandama. Söö erinevaid täisväärtuslikke toiduaineid, nagu täistera pasta, pruun riis ja täisterasai ning rukkileib. Vähenda rasva tarbimist. Peaksid sööma ka rohkelt puu- ja köögivilju.

Kehalise aktiivsuse muutmine päevaseks harjumuseks on oluline viis aitamaks kaalu kontrolli all hoida. Ürita enamikel nädalapäevadel liikuda päevas vähemalt 30 minutit. Liikumine ei pea toimuma korraga, seda võib teha ka faasidena, 10 minutit siin, 20 minutit seal, mis kokku liites annab päevase vajaliku 30 minutit liikumist.

Allikas: Nutridata.ee

4 kommentaari

N
nagu irvitamiseks   /   09:48, 13. juuni 2017
lõi sellele artiklile rabarberikoogi reklaami...
S
Solei  /   12:18, 13. juuni 2017
Söö vähe korraga, kolm korda päevas ja tarbi vett võimalikulf palju.Jäta ära mõttetud söögiorgiad.Loobu magusast ja nisujahust.Ja elu ongi lill.
P
Päästerõngas ümber kere  /   06:34, 14. juuni 2017
Ma otsustasin loobuda poodide saiakeste letis pakutavast, limonaadidest ja poes müüdavatest mahlades. Vaatan, mis saama hakkab.
K
Kogemused  /   20:23, 8. nov 2017
Mul oli varem väga liikuv töö (autot mitteomav küsitleja), kõndisin päevas oma kümme kilomeetrit ühe respondendi juurest teise juurde. Kaalu see paraku ei alandanud, kuigi polnud liigsööja. Kaal hakkas alanema alles kaalujälgijates, kui panin kõik toiduampsud punktipealt kirja, ei söönud hilja õhtul, sõin hommikusööki (mida varem ei suutnud teha), sõin väikseid portse näit. tassitäis putru ja 5 korda päevas. Kuigi see mõjus hästi, kaalule, mõjus see halvasti mu psüühikale, oodatud tulemusrõõmu asemel tekkis tühjustunne, igavene kontroll ja distsipliin tekitas stressi, pealegi oma kalil raha eest, tahtsin oma endist mina tagasi.

Loe ka neid lugusid