6
fotot
(PantherMedia / Scanpix)
Jaga:     
Eesti naine | Ilu ja mood | Ilublogi

Oled linnavurle või sportlane? Vali omale sobivaim päikesekaitsevahend!

Viimaks on kätte jõudnud aeg kolida umbsetest trennisaalidest parki ja puiesteele, ning võtta einet tänavakohvikus või õuepiknikul. Kasutades päikesekaitsekreeme õigesti, võid suve täiel rinnal nautida nii treenides kui lõõgastudes!

Kas teadsid, et isegi päikeseta päeval läbib pilvkatte 30–50% nahale kahjulikust UV-kiirgusest? Pale kaitsmine UVA- ja UVB-kiirte eest aitab kortsuvaba nahka ja tervislikku ilmet kauem säilitada

1. Dress selga, pulsikell randmele!

Hommikupäike kutsub päeva alustama kõnni või jooksuga. Kiire tempoga liikudes hakkab keha peagi higistama, nii et rõivaid tahaks vähemaks visata. Kes meist poleks põletanud õlanukid ja rinnaesise päikese käes märkamatult, kuid piisavalt tõsiselt, et õhtul tuleb kanda eest kinnise kaeluse ja pikkade varrukatega riideid! Enneta sedalaadi probleeme ning määri juba enne õueminekut nahale päikesekaitsekreemi või -spreid, mis imendub kergesti ega jäta nahale valget kihti. Jälgi, et kreemitaksid end vähemalt pool tundi enne päikese alla minekut. Kui tahad päikesekreemikihti keset sörkimist või kõndi uuendada, vali selline toode, mida saab hõlpsalt kanda ka niiskele nahale.

Proovi näiteks:

-            Payot Sun Sensi Brume pihustatav päikesekaitse (SPF 30) näole ja kehale pakub UVA/UVB päikesekaitset, samas aktiveerib ja tugevdab päevitust ja selle kestvust.

(Tootja)

2. Päikesepulk tasku!

Kui sul on kombeks jooksmise vahepeal higi pühkida, võib osa päikesekaitsekreemist nahalt kaduda. Lihtsaim ja mugavaim viis kaitsekihti uuendada, on kasutada päikesekaitsepulka ninale, põsesarnadele, kõrvalestadele ja otsmikule. Pisike päikesekaitse mahub kenasti tasku!

Proovi näiteks:

-            Australian Gold Face Guard kaitsepulk (SPF 50) ninale, põsesarnadele ja rindadele hoiab õrnu piirkondi liigse päikese eest.

(Tootja)

-            Löwengrip Care & Color Protect huulepalsam Mad on Moisture (SPF 15) niisutab, kaitseb ja hooldab huuli.

(Tootja)

3. Stiilselt linnas.

On leitud, et koguni üle 80 % näonaha vananemise ilmingutest võib kirjutada UV-kiirguse arvele. Nahka kaitstes saab seda ennetada. Päikesekaitse tähtsust ei tohiks alahinnata ka välikohvikus istudes ning pargis jalutades. Niisiis kanna juba hommikul tööle minnes nahale SPF-faktoriga päeva- või jumestuskreem, mis imenduks hästi ning kaitseks palet läbi päeva.

Proovi näiteks:

-            The Body Shop’i kaitseessents Skin Defence (SPF 50) on UVA/UVB kaitsega ning aitab enneaegse vananemise ja punetuse-põletuse vastu.

(Tootja)

-            Holika Holika kreemjas BB-kreem (SPF 50) Face 2 Change Photo Ready niisutab nahka, kaitseb päikese eest ja tagab loomuliku meigi.

(Tootja)

Viis vihjet päikesenautlejale:

• Ülakehal on kohti, mis vajavad päikese eest rohkemat kaitset: nina, otsmik, õlad, kõrvalestad ja huuled. Kui sa ei kasuta kübarat, pea meeles kaitsta ka juuksepiiri!

• Päikesekaitse toimib vaid juhul, kui seda kasutatakse piisavas koguses. Ära koonerda end kreemitades!

• Kanna päikesekaitsekreemi nahale vähemalt 30 minutit enne päikese kätte minekut – nii jõuab kreem imenduda.

• Kuna 30–50 % kahjulikust UVA-kiirgusest tungib läbi pilvede, ära unusta end kaitsta ka pilvistel päevadel.

• Leia igaks tarbeks õige päikesekaitsekreem, olgu tegu rannas peesitamise või linnas liikumisega. Lapsed vajavad kindlasti tugevama faktoriga päikesekaitsekreemi!

0 kommentaari