(PantherMedia / Scanpix)
Jaga:     
Eesti naine | Ilu ja mood | Ilublogi

10 ilu- ja hügieeninippi sportijale

.

Milline meik sobib aktiivsele sportijale? Kuidas peaks kuiva naha eest hoolitsema? Kuidas hoida kontrolli all jalgade higistamine?

1. Kui käid trennis igapäevaselt, kuid su juustele ei mõju hästi tihe pesemine, kasuta spetsiaalselt igapäevapesuks mõeldud pehmeid šampoone, mille puhastavad mõjuained pole nii tugevad kui tavalistel šampoonidel. Samuti katsu vähendada pesukordi iga päeva asemel vähemalt üle päeva. Kui igapäevane või sage pesemine suurendab peanaha rasueritust, peaks jälgima, et vesi oleks võimalikult jahe. Lisaks võib pikendada pesukordade vahesid juuksejuuretõstja, millega saab lisada juustele kohevust.

2. Et saada kiiresti lahti trennijärgsest näopunetusest, võta pärast sportimist jahe dušš ning tupsuta nägu kuivaks pehme rätikuga. Piserda näole värskendavat näovett või termaalvett, ja lase sel naha sisse imenduda kuni riietud. Seejärel kanna näole silmaümbruskreem ja niisutav päevakreem. Vajadusel võid punetavale nahale enne jumestuskreemi kanda meigi aluskreemi, mis ühtlustab nahatooni. Punetavaid kohti saab peita peite- või meigikreemi tupsutades.

3. Kui su keha higistab veel mõnda aega pärast trenni, kasuta kehakreemi asemel mõnd värskendavat kehavett.

4. Et meik enne trenni kiiresti näolt eemaldada, kasuta meigieemalduse salvrätikuid, mis ühe lihtsa liigutusega puhastavad õrnalt ja tõhusalt nahka, eemaldavad meigi ning annavad puhtus- ja mugavustunde.

5. Vältimaks jalaseene nakkamise ohtu ühiskondlikes duširuumides, kasuta kindlasti plätusid, kuivata varbavahed pärast pesemist hoolikalt ning pihusta jalgadele seenevastast desinfitseerivat spreid.

6. Kui su nahk on pärast duši all käimist kuiv ja kihelev, jälgi, et dušigeel oleks leebetoimeline ja sisaldaks niisutavaid koostisi. Hea, kui pesugeel ja kehakreem oleksid säilitus- ja lõhnaainetevabad ning välja töötatud nõnda, et need sisaldaksid vähe koostisaineid, minimeerides allergia- ja ärritusriski. Atoopilise nahaga kimpus olijatele sobivad hästi toitvad ja väga kuivale nahale mõeldud kreemid.

7. Kui ujud sageli basseinivees ning märkad, et kloorivesi on küüned hapraks muutunud, pese käed pärast ujumist leebetoimelise seebi ja rohke veega ning kasuta igapäevaselt toitvat kätekreemi, mis hooldaks ka küüsi. Kasutada võib ka spetsiaalselt pehmetele ja murduvatele küüntele mõeldud paranduslakki või küünetugevdajat.

8. Kui jalad kipuvad suveperioodil liigselt higistama, võiks jalgu igapäevaselt pesta antibakteriaalse seebiga ning puuderdada jalgu-kingi talgiga, mis imab liigse niiskuse ja aitab hoida jalgu tervena.

9. Kui jalad pärast jooksutrenni ülepingest tulitavad, värskenda neid jahutava geeliga. Abiks on ka jahe jalavann, millele on lisatud 2–3 supilusikatäit meresoola. Õhtul ei tohiks valutavate jalgadega otse voodisse heita, vaid neid enne rahulikult masseerida. Jalad võiks ka üles tõsta, lastes seeläbi vereringel normaliseeruda.

10. Kui soovid ka treeningsaalis meiki kanda, kasuta veepõhist meigipõhja ning unusta puuder ja paksu konsistentsiga jumestuskreemid. Huultele piisab läikest, mis annab vähem värvi ja rohkem niiskust. Tugev trenn ja püsiv silmameik on raskesti saavutatav, kuid mitte võimatu kooslus. Olulisim on valida korralik, veekindel ripsmetušš. Kui soovid toonida silmalaugusid, tasub lauvärvi alla kanda aluskreemi. Viimane kindlustab püsiva meigi ning takistab lauvärvi mahavalgumist ühes higipiiskadega. Trenniskäija hõlpsaim ja kindlaim meigikomplekt on mineraalmeigi põhi, ripsmetušš ja huuleläige. Praktiliseks lahenduseks võivad olla ka püsimeik ning ripsmete-kulmude keemiline värvimine.

0 kommentaari

Loe ka neid lugusid