(PantherMedia / Scanpix)
Jaga:     
Tervis

6 üllatavat nippi paremaks uinumiseks

Kindlasti tead peast kõiki nippe, kuidas paremini uinuda ja tõsta une kvaliteeti: ära joo kohvi ega alkoholi, tee trenni ja mine magama igal õhtul samal ajal. Aga mis siis, kui oled neid kõiki proovinud ja und ikka ei tule? Meil on mõned veel varuks.

1.       Kanna sokke

Šveitsi teadlased on avastanud, et inimesed uinuvad kiiremini, kui nende jalad ja käed on soojemad kui toaõhk. Soojade jalgade puhul veresooned laienevad, mis on märguanne ajule, et uni võib tulla.

2.       Lammaste asemel loe oma päevaseid tegevusi

Sulge silmad ja alusta kohe esimesest asjast möödunud hommikul: meenuta kuidas vajutasid kinni äratuskella, siis püüa meenutada, mida tegid või tundsid kohe järgmiseks. Meenuta kõike nii detailselt kui võimalik. Veame kihla, et uinud jube enne kui jõuad keskpäevani.

3.       Lõhnasta tuba und soodustava aroomiga

Teatud lõhnad, nagu lavendel, kummel, ylang-ylang, aktiveerivad sinu ajus alfalained, mis rahustavad ja aitavad uinuda. Doseeri mõni tilk aroomiõli vee sisse ja piserda spreipudelist voodiriietele enne magamaminekut.

4.       Söö (õige pisut)

Kindlasti oled kuulnud, et õhtuti pole soovitatav enam süüa. Kuid nälg takistab sul uinuda. Söö midagi õige väikest (sest ka täis kõht ei lase sul magada) ja ilma ergutavate aineteta (nagu kofeiin ja alkohol).

5.       Uinutavad helid

Peas keerlevad mõtted hoiavad sind kaua üleval, kuid muusika võib aidata sul rahuneda. Väldi laule, mille sõnad haaravad su tähelepanu, kuula näiteks klassikalist muusikat, folki või mõnd rahulikku kaasaegset stiili.

6.       Õige temperatuur

Et korralikult magada, peab keha sisemine temperatuuritase olema õige. Seetõttu võiks magamistoa temperatuur jääda 18-22 °C vahele.

themuse.com

0 kommentaari

Loe ka neid lugusid