(PantherMedia / Scanpix)
Jaga:     
Kodu

Kuidas hommikuti kergemini maast lahti saada? (1)

Hommikuse ärkamise raskus võib negatiivselt mõjutada tervet päeva, seetõttu sea sisse omale rutiin, mis hommikust ärkamist hõlbustaks.

1.       Sea äratuskell käeulatusest kaugemale

Kui pead äratuskella kinnivajutamiseks mõned sammud käima, on vähem tõenäoline, et kolid tagasi magama. Vali omale meeldivaima heliga äratuskell, sest äkiline lärm ei ole päeva alustamiseks parim valik.

2.       Loo omale magamisrutiin ja pea sellest kinni.

Mina igal õhtul ühel ajal magama ning ärka hommikuti samuti ühel ja samal kellaajal. Su keha seab end üsna kiiresti sellesse rütmi ning äratab sind peagi juba ise paar minutit enne äratuskella. Jälgi ainult, et unekogus oleks piisav.

3.       Vali heledad kardinad

On väga keeruline ärgata ja voodist tõusta, kui toas on kottpime. Kui valid heledad kardinad, siis keha unehormooni melatoniini kogus väheneb valguse tekkides ning sul on lihtsam ärgata. Leidub ka äratuskellasid, mis matkivad päikese tõusu ja päeva algust.

4.       Planeeri oma unetsükleid

Unetsüklid on keskmiselt 90 minutit pikad. Proovi ajastada oma uni nii, et ärkad enam-vähem kahe unetsükli vahel. Palju keerulisem on üles saada unetsükli lõpus.

5.       Liiguta ennast

Liigutamine aitab kehal ärgata. Ka sinu tööpäev algab palju produktiivsemalt, kui oled teinud enne tööleminekut väikese treeningusessiooni. Kui see siiski tundub sinu jaoks liiast, siis ka kergetest venitustest on abi.

6.       Vesi äratab

Väike veekuur dusi või kraani alla alati värskendab ja äratab.

7.       Sea omale präänik

Plaani omale hommikuks mõni asi, mis sulle meeldib – näiteks lemmikmüsli  vms. See aitab sul samuti paremini tegutsema saada.

1 kommentaar

A  /   09:25, 17. apr 2017
Miks keegi maas peab magama?

Loe ka neid lugusid