(PantherMedia / Scanpix)
Jaga:     
Kodu

Kuidas süüa säästlikult, ent tervislikult?

Mida teha, kui raha napib, aga tahaks ikka tervislikult toituda? Ega kuivpakisupist saagi ju kõhtu täis. Nii et kui peaks valima midagi odavat, siis sellist, kust saab kõige rohkem „täiskõhutunnet“: makaronid, kartul, õli, leib, piim. Loodetavasti aga ei pea siiski nii üksluiselt toituma kogu aeg.

Võrdle kilohindu. Väiksem pakk võib küll odavam olla, kuid pikemas perspektiivis on kasulikum vaadata hinnasildilt toote kilohinda ja sarnase kaubaartikli puhul langetada otsus selle põhjal.

Saa täiskõhutunne köögiviljadest. Porgand-kartul-kapsas on ju väga soodsad. Ja küllap tead isegi, et lahtised juurikad on odavamad kui pakendatud.

Kõikvõimalikud püreesupid, ühepajatoidud, hautised, juurviljakotletid jms tulevad vägagi rahakotisõbralikud.

Ka külmutatud juurviljad on hea ja soodne valik. Külmutatud viljades on sama palju vitamiini kui värsketes. Brokoli ja lillkapsas on ka ülimalt kalorivaesed. Lisades sügavkülma aedviljadele kana või hakkliha, ongi maitsev roog kärmelt valmis.

Kala - muidugi on punases kalas rohkem kasulikke rasvhappeid ja D-vitamiini kui vähemrasvases valges, ent kui lõhe käib üle jõu, osta valget kala – kasvõi külmutatud heiki. Vahel võib avada ka kalakonservi, kuigi sealt saab palju soola. Kui pakud lastele kalapulki, vali sellised, mis oleksid võimalikult „kalased“.“

Külmuta ka ise. Ostes sooduspakkumiselt näiteks hakkliha, kanaliha vm, pista see kodus sügavkülma ja säilib tunduvalt kauem kui pakendil märgitud.

Kuivaineid jätkub kauaks. Ilmselt ei tule küll isekeedetud hernesupi hind purgi omast palju odavam, kuid kruupe-herneid jätkub ka järgmisteks kordadeks. Soodsad ja tervisliku söögikorrad saad tatrast, riisist, läätsedest – neist on lihtne valmistada ka kiirelt valmivaid pajaroogi ja salateid.

Konservid. Kaunviljad – läätsed, herned, oad, tomatid on ka konserveeritult kasulikud. Kuid tasub eelistada klaas- mitte metallpurke.

Munadki on odavad, neis on palju valku ja võid valmistada palju erinevaid roogi.

Poemahla ja joogijogurti asemel sobib joogiks suurepäraselt lihtne vesi või tee – põnevate maitsetega teede valik on poodides ju väga rikkalik.

0 kommentaari

Loe ka neid lugusid