(PantherMedia / Scanpix)
Jaga:     
Tervis

5 asja, mida sa võiksid teha esimese 24 tunni jooksul, et edukalt kaalu langetada

Kõige suurem katsumus on kaalulangetusega alustada. Kui sa sellega oled algust teinud, oled juba suure sammu edasi võtnud. Kuid millest alustada? Kõikvõimalikku informatsiooni kaalulangetamise kohta on nii palju, et ajab segadusse. See, kombineeritud tiheda ajagraafikuga on enamasti põhjus, miks inimesed püssi kohe põõsasse viskavad.

Selleks, et kaalulangetus oleks edukas ja püsiv, ei tohiks esimesel päeval kohe drastilist elumuutust ette võtta. Enese näljutamine ning ekstreemsport pole õige tee - nii ei pea su vaim vastu ning lisaks on see ebatervislik. Sel moel leiad end peagi pizzatükiga teleka eest diivanilt. Sellepärast pead sa oma uue elu esimesel päeval tegema midagi hoopis muud, nimelt põhjalikku planeerimistööd.

Planeerimine on väga tähtis ja sa pead võtma selleks aega. Teiste asjade kõrvalt jooksvalt sa seda korralikult ei tee. Oluline on ka vaimu valmis seadmine ning sellepärast pead sa plaani tegema omale prioriteediks. Kulugu selleks kasvõi 2-3 päeva, oluline, et see plaan oleks hoolikalt ja aausalt kavandatud.

1. Astu kaalule, võta mõõdud ja tee endast pilt.

Muidugi on see äärmiselt keeruline, eriti see pildistamine. Aga vaid nii saad sa oma edusammudest edaspidi omale pildi silme ette, tehes igal arenguetapil jälle uue foto.See kõik võtab ehk 10 minutit.

2. Liitu mõne programmiga, mis aitab sul toitumist korrastada

Vali omale sobivaim - kas teed seda kellegi kaasabil või iseseisvalt. Kas kasutad Figuurisõprade või Kaalustalla.ee  internetigruppi või hangid infot tasuta lehtedelt nagu nt toitumine.ee ja nutridata.ee. Mis sulle endale paremini sobib.

Tee omale selgeks:

- kuidas luua ja pidada toitumispäevikut

- kuidas luua omale toitumisplaan

- kuidas arvutada toidu kalorisisaldust ja toitainesisaldust

3. Koosta omale 2 nädala toitumisplaan ja ostunimekiri.

Nii ei pea sa pidevalt mõtlema, mida süüa või mida süüa teha ning toidu pärast kannatama. Võid oma tähelepanu toidu juurest viia mujale. Hoia menüü lihtsana ning võid retsepte ka korrata - ei pea iga päev sööma kindlasti midagi uut. Mõtle välja ka, mis siis saab, kui plaan peaks kogemata muutuma.Ole valmis!

4. Planeeri oma kalendrisse aeg toidu ostmiseks, valmistamiseks ja treeninguks.

Ja hoia sellest kinni. Sel moel teed need tegevused enda jaoks rohkem prioriteetseks. Nii on vähem võimalust, et sa jätad needasjad tegemata, kuna midagi tuli vahele,.

Mõned nipid:

- kasuta Google-kalendrit planeerimiseks, millele saad ligi nii arvutist kui telefonist.

- koosta oma kalender telefonis, mitte arvutis - nii on see sul kogu aeg käepärast.

- Loo omale treeningrutiin

5. Korrasta oma sahver, sügavkülm ja külmkapp

Selleks ajaks on sul toidunimekiri kindlasti juba loodud. Viska minema või anna ära ahvatlused, mis sind õogeöt teelt kõrvale võiksid juhtida ning täida oma kapid tervislike toitudega, mis on sinu ostunimekirjas.

0 kommentaari