(PantherMedia / Scanpix)
Jaga:     
Tervis

9 kõrge rasvasisaldusega toitu, mida võiksid süüa senisest rohkem

Kui sa just kivi all pole elanud, siis kindlasti tead, et rasv on jälle lubatud. See ei hoia ainult kõhtu täis paremini kui rasvavabad toidud, vaid on seotud ka, üllatav küll, kõhurasvade vähenemise, südametervise ning  kognitiivsete funktsioonide paranemisega.

Ning need pole vaid polü- ja monoküllastatud rasvad, mida leidub oliiviõlis, avokaados ja pähklites, vaid ka omega-3, mida leidub näiteks sardiinides ja lõhes. Jälgida tuleks, aga, et toiduained, mida süüakse, või valmistatakse, oleks puhas, täisväärtuslik ja töötlemata, selleks, et saaksid neist toitudest kätte just tervisliku poole, mitte vaid rasvasisalduse.

1.       Taluvõi 82%

Või sisaldab rasvlahustuvaid vitamiine, eriti vitamiin K2, mis aitab su kehal omastada kaltsiumit, salvestada see luudesse ja eemaldada seda arteritest, kus see võib teha palju pahandust. Küllastunud rasv on ka palju kasulikum kui omega-6-rikkad polüküllastamata rasvad, mida saadakse tööstuslikest õlidest. Ning või maitse on imeline!

2.       Munakollased

Jäta kõrvale munavalged ning vali hommikusöögiks munakollased, mis sisaldavad A-vitamiini, koliini, B-vitamiini ja seleeni, samuti D-vitamiini ning karotenoide -  antioksüdandid, mis annavad munakollasele tema värvuse.

3.       Peekon

Kõrgekvaliteediline peekon on koliinirikas – toitaine, mis aitab eemal hoida Alzheimeri tõbe ning teisi kroonilisi vaimseid häireid. Peekonis on ka tubli kogus B-vitamiine ning tsinki. Need ained aitavad kaasa serotoniini tekkele, mis vähendab ärevust.

4.       Kakaovõi

Kakaovõid kasutatakse sageli looduslikes kosmeetikatoodetes, kuid samahästi võiks seda ka süüa, kasutades näiteks smuutides, kohvis või müslis. Kakaovõi sisaldab antioksüdante ning omega-9 rasvhappeid, mis hoiavad tasakaalus hormoonsüsteemi ning toetavad imuunsüsteemi-

5.       Avokaado

Avokaados leidub palju omega-9 rasvhappeid, avokaado hoiab naha ilusana, teoetab hormonaalset tasakaalu ja seedesüsteemi, kuna temas on palju kiudaineid.  Avokaado aitab taastuda treeningutest, kuna sisaldab kehale vajalikku kaaliumit. Avokaado võib aidata vähendada stressi ning kasvatada viljakust tänu folaatidele.

6.       Pähklid ja pähklivõi

Pähklid aitavad hopida veresuhkru stabiilsena ning energiataseme ühtlasena. Neis on palju kiudaineid, valku, antioksüdante, vitamiine ja mineraale. Pähklitel on täheldatud vererõhku alandavat toimet, need mõjuvad hästi südame tervisele, ainevahetusele ja ajule. Pähklid aitavad ennetada Alzheimeri tõbe, parandavad mälu ja vähendavad depressiooni.

7.       Kanepi- ja chia-seemned

Need seemned on head omega-3 allikad, aitavad vähendada kolesterooli ja sisaldavad südamesõbralikke kiudaineid.

8.       Täispiimatooted

Piimatoodetel on täheldatud südamesõbralik  toime, mis võib olla seotud teiste toitainetega, mille imendumisele rasvased piimatooted kaasa aitavad. Näiteks D-vitamiin ja kaalium – kaks olulist komponenti südametervise, vererõhu ning insuliinitundlikkuse jaoks.

9.       Kookoserasv

Kookoserasvas on kasulikud toitaineid, millel on bakteritevastane toime ning kookoserasv kaitseb meie seedesüsteemi kahjulike bakterite liigse leviku eest.

0 kommentaari

Loe ka neid lugusid